Gadżet z nadrukiem to bardzo funkcjonalny nośnik reklamy, ale tylko wtedy, kiedy projekt nadruku przygotowany jest w odpowiedni sposób. Decydując się na tę formę dokładnie zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Błędy w projektach nadruków mogą osłabić działanie tego typu reklamy.

Cel definiuje projekt

Niby wiadomo, a czasem jednak nie do końca, więc przypominam 🙂 Cel definiuje to, co zawrzesz w projekcie swojego nadruku. Czasem nie tylko cel, ale np. sposób finansowania – jak w przypadku funduszy unijnych, gdzie na gadżetach promujących projekty obowiązkowo musi znaleźć się wiele dodatkowych elementów, które normalnie nigdy by się na nich nie pojawiły. Pomińmy jednak ten przykład i skupmy się na standardowych realizacjach.

Błąd nr 1: Brak danych kontaktowych.

Jeśli celem gadżetu jest promocja firmy i ułatwianie kontaktu nowym klientom, nie zapomnij o tym aby zamieścić dane kontaktowe na gadżecie! Samo logo, mimo, że będzie wzmacniało rozpoznawalność marki, nie pomoże nikomu w kontakcie z Twoją firmą. Co prawda, wytrwali wpiszą nazwę firmy w wyszukiwarkę internetową i jest szansa, że Cię znajdą, ale wytrwałych jest niewielu. Najlepiej maksymalnie ułatwić klientowi trafienie bezpośrednio do Ciebie i pokazać mu co ma zrobić podając adres strony internetowej, numer telefonu albo e-mail. A może wszystko jednocześnie?

Błąd nr 2: Zbyt wiele szczegółów.

Zbyt wiele szczegółów w projekcie może spowodować, że będzie on nieczytelny. W przypadku nadruku na tekstyliach, jak np. t-shirt czy torba z nadrukiem, można pozwolić sobie na więcej, ale warto i w takim przypadku skupić się na głównym celu. Zastanów się kim są Twoi klienci, w jakich sytuacjach zetkną się z gadżetem i jaka forma kontaktu będzie dla nich w danym momencie najwygodniejsza.

Na długopis natkną się pewnie w biurze lub urzędzie. Pewnie w pobliżu będzie znajdował się komputer, z którego będzie można skorzystać, jeśli nadrukowana treść zainteresuje odbiorcę. Jeśli jest to długopis typu Touch Pen, to jeszcze lepiej – odbiorcy Twojego komunikatu będą używać go przy smartfonie lub tablecie. Dlatego warto rozważyć podanie strony internetowej ponieważ jest to źródło zawierające wszystkie pozostałe informacje – lokalizację, numer telefonu, adres e-mail.

Co innego, jeśli jest to np. t-shirt podczas akcji promującej otwarcie pizzerii z dowozem – projekt na koszulce skłania do natychmiastowej reakcji i zamówienia pizzy albo… przynajmniej zapisania numeru telefonu. Więc dominującym komunikatem w projekcie nadruku powinien być numer telefonu – czytelny i najlepiej łatwy do zapamiętania.

Zbyt duża ilość szczegółów to błąd widoczny nie tylko w ilości dostarczanych informacji, ale także w samej kompozycji. Często ważny komunikat gubi się w gąszczu innych, mniej istotnych. Pamiętaj: więcej nie zawsze znaczy lepiej. Kropka.

Błąd nr 3: projekt źle przygotowany technicznie.

Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że projekt nie zawsze jest dobrze przygotowany technicznie. Najczęstszy błąd techniczny, który pojawia się w projektach nadruków na gadżety to projekt przekazany w pliku niewłaściwego formatu. Projekty nadruków muszą być dostarczone do drukarni w pliku w tzw. krzywych, czyli w grafice wektorowej.

Najlepiej, aby wszystkie czcionki były zmienione na krzywe, a wszystkie elementy, takie jak zdjęcia, były zmienione na tryb w palecie CMYK. Jeśli dostarczysz projekt w pliku JPEG, czyli wersji mocno skompresowanej, nie uda się z niej wykonać poprawnego, czytelnego nadruku.

Projektując nadruk unikaj tych trzech podstawowych błędów, a nadruk będzie czytelny, zrozumiały dla odbiorcy i przede wszystkim skuteczny.

Kategorie: o nadrukach