Dlaczego projekt nadruku musi być przygotowany w tzw. krzywych, czyli w grafice wektorowej?
Nasi nowi klienci, którzy wcześniej nie korzystali z nadruków reklamowych, często są zaskoczeni, kiedy prosimy ich aby projekt nadruku był przygotowany w tzw. krzywych czyli w grafice wektorowej. Jest to jednak element konieczny, aby nadruk nawet w najmniejszym rozmiarze, był wyraźny i czytelny.
Jak powstaje projekt nadruku?
Projekt nadruku przesłany przez klienta nasz grafik rozkłada na czynniki pierwsze, jakimi są w tym wypadku poszczególne kolory. Następnie dla każdej barwy przygotowywany jest oddzielny film, za pomocą którego farba będzie nanoszona na znakowany przedmiot. Każdy kolor będzie podczas wykonywania nadruku nanoszony oddzielnie. Z tego powodu wszystkie elementy nadruku muszą być ze sobą doskonale spasowane i posiadać precyzyjne krawędzie – inaczej nie połączą się po nadrukowaniu w zaplanowany obraz.
Grafika wektorowa, czyli te słynne już „krzywe”, pozwala na bezstratne skalowanie obrazu, logotypu, całego projektu. Bez względu na to jak bardzo powiększymy lub pomniejszymy projekt, jego poszczególne elementy będą zawsze tak samo wyraźne. Dzięki temu rodzajowi grafiki nadruk nawet na bardzo małych elementach jest czytelny i wyraźny. Nie ma też problemy z powiększeniem lub pomniejszeniem obrazu.
Dlaczego projekt nadruku nie może być w jpg?
Przypomnij sobie jak wygląda obraz jpg, który zbyt mocno powiększysz. Pojawiają się na nim takie małe kwadraciki, które im bardziej powiększasz, tym bardziej rozmywają krawędzie obiektów na grafice, prawda? No właśnie.
Jeśli projekt nadruku dotarłby do nas w wersji skompresowanej, w pliku jpg lub innej formie rastrowej, jego skalowanie i dopasowanie do wielkości drukowanego tworzywa bez uszczerbku dla jakości obrazu nie byłoby możliwe. Nie mielibyśmy też możliwości sprawnego rozdzielenia poszczególnych kolorów nadruku ani precyzyjnego wyodrębnienia krawędzi elementów nadruku. Stąd grafika wektorowa jest optymalnym rozwiązaniem, które zapewnia wysoką jakość wykonanego znakowania.