Dlaczego poruszamy temat komunikacji wizualnej?

Na pierwszy rzut oka komunikacja wizualna wydaje się być daleka od obszaru działania drukarni. Jednak to mylne wrażenie. W J&P działamy od lat na rynku reklamy, o czym pisaliśmy już, między innymi tu: J&P jako drukarnia. Wykonując nadruki reklamowe jesteśmy częścią procesu kształtowania wizerunku klientów lub klientów naszych klientów. Pracujemy zarówno z agencjami reklamowymi, jak też z firmami,  w których za politykę komunikacji wizualnej odpowiada dział marketingu. Nasza rola w tym systemie sprowadza się do wykonania znakowania. Dzięki temu szczegółowo analizujemy detale kreacji. Wiele przykładów realizowanych przez nas zleceń potwierdza świadomość wagi tematu wśród marketerów. Niestety są też inne przypadki, które odchodzą od tej reguły.

Komunikacja wizualna w skali mikro

Taki stan rzeczy spotyka się często w małych firmach. W niewielkich organizacjach jest tyle ważnych spraw, którymi trzeba się zająć, że nie ma czasu na dodatkową aktywność i skupienie na detalach. A to one robią różnicę. Tak jak człowiek – firma ma szanse pierwsze wrażenie zrobić u konkretnej osoby tylko raz. Zrobi je dopracowanym, spójnym wizerunkiem, albo bałaganem i miszmaszem komunikacyjnym. To zależy od tego, ile uwagi poświęci swojej komunikacji wizualnej i czy ma pomysł na to, co chce, aby ta prezentowała. Niestety czasem o znakach, obrazach i kreacjach reprezentujących firmę decyduje się zbyt szybko, z założeniem, że najwyżej można będzie zmienić. A tak naprawdę to właśnie praca wykonana na początku sprawia, że niektóre firmy przez wiele lat nie muszą zmieniać swojej wizytówki, a ich znaki są rozpoznawane przez szerokie grono ludzi, czasem całe narody czy nawet społeczność globalną.

Czym jest identyfikacja wizualna?

O tym czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego tak ważne w projektowaniu komunikatów firmy są detale przeczytaj w artykule, który mieliśmy przyjemność przygotować do ostatniego numeru Biznesu Lubuskiego. Nie jest to oczywiście głęboka analiza tematu, ponieważ na taką nie pozwoliłaby forma tego tekstu. Mimo to, jeśli interesuje Cię temat komunikacji wizualnej, znajdziesz tam z pewnością kilka interesujących informacji.

CZYTAJ WIĘCEJ – Bizneslubuski.pl