Producenci gadżetów reklamowych prześcigają się w pomysłach na nowe projekty i modele gadżetów reklamowych. Przyjęło się w Polsce, że firma o stabilnej pozycji „jakieś” gadżety powinna mieć i rozdawać, aby „dobrze to wyglądało”. Nie do końca zgadzamy się a tym stwierdzeniem.
Gadżet z logotypem firmy lub hasłem z nią kojarzonym powinien mieć sens. Taki upominek należy wręczyć we właściwym momencie, aby zapadł w pamięć i pozytywnie się kojarzył. Poniżej opisano 3 sytuacje, w których naszym zdaniem nie może go zabraknąć!
1. Wyjazdy organizowane przez Twoją firmę dla klientów – gadżet z nadrukiem jako prezent dla uczestników wycieczki
Wiele firm w swoich promocjach sprzedażowych lub konkursach dla klientów organizuje dla zwycięzców atrakcyjne wyjazdy – krajowe lub zagraniczne. Warto, aby dopełnieniem takiej wycieczki był upominek z nadrukiem. Projekt nadruku powinien zawierać logo organizatora konkursu, a tym samym także wyjazdu, a dodatkowo np. hasło kampanii promującej całą akcję. Ważne aby upominek posiadał jedną z tych cech:
a) Gadżet powinien nawiązywać do tematyki wyjazdu
– czyli jeśli jest to wyjazd typu offroad nie wręczajmy naszym gościom porcelanowych filiżanek 😉 bardziej odpowiednim w tym wypadku upominkiem byłby bidon lub piersiówka z nadrukiem zawierającym logo i np. hasło z nawiązaniem do wyprawy.
b) Gadżet z logo powinien być praktyczny i przydatny!
Dla uczestników wycieczki po Barcelonie wygodny plecak to doskonały pomysł, a po powrocie będzie zapewne wielokrotnie wykorzystywany w prywatnych sytuacjach. Im bardziej praktyczny upominek tym większa szansa, że nasz nadruk będzie miał wielu odbiorców.
2. Targi i spotkania branżowe – atrakcyjny gadżet z logo sprawi, że Cię zapamiętają.
Podczas targów i konferencji branżowych spotykasz wielu ludzi. Jedni są potencjalnymi dostawcami, inni klientami. Dziennie prowadzisz kilkaset rozmów biznesowych. Jak wielu swoich rozmówców jesteś w stanie dobrze zapamiętać? Oni czują dokładnie to samo… Jeśli chcesz, aby Twoja firma i oferta, jaką promujesz została zapamiętana, pomyśl o funkcjonalnym i atrakcyjnym gadżecie. Tutaj warto rozważyć wyższy budżet, ponieważ taki upominek nie będzie masowy. Wręczysz go tym rozmówcom, w przypadku których chcesz, aby wiązali pozytywne wspomnienia z Twoją marką. Nadruk z logotypem na atrakcyjnym upominku sprawi, ze pozytywnie będziesz im się kojarzył.
3. Święta!
Święta w naszej europejskiej tradycji to czas, kiedy chcemy obdarować bliskich i przyjaciół. W biznesie to moment, kiedy możemy podziękować naszym partnerom za współpracę. Tutaj wybór upominku rządzi się trochę innymi zasadami 🙂 Upominek z nadrukiem z logo lub inną formą znakowania powinien wprawiać obdarowaną osobę w pozytywny nastrój, najlepiej świąteczny 😉 Do tego tematu warto przygotować się już wczesną jesienią, aby w ostatniej chwili nie łapać tego, co zostanie wśród dostępnych od ręki gadżetów. Taki prezent warto przemyśleć.
Jest oczywiście wiele innych sytuacji, kiedy nasz gadżet sprawdza się świetnie i pozwala realizować zamierzone cele. Ważne jest, aby nadruk wykonany był precyzyjnie i we właściwy sposób eksponował Twoje logo. To twarz Twojej marki, nie pozwól prezentować jej niedbale!